Jeugd Schaakvereniging Doetinchem

Schoolschaakkampioenschap Doetinchem 2018

door Niels van der Mark

Het Schoolschaakkampioenschap van Doetinchem beloofde weer een spannende strijd te worden op woensdag 07 februari. Twaalf teams van vijf verschillende scholen deden er mee. Nieuwkomer was de Timpaan uit Wehl.

Dit jaar werd het toernooi verspeeld in de kantine van de Topsporthal, een prachtige locatie. Alles was keurig verzorgd, mede dankzij Sportservice Doetinchem.

Hogenkamp 1 wist, net als vorig jaar, het toernooi op zijn naam te schrijven door al zijn wedstrijden te winnen. Daardoor mogen zij in maart deelnemen aan de halve finales van de OSBO. Canadaschool 1 werd knap 2e, vlak achter de Hogenkamp. Hun enige verliespartij was tegen de Hogenkamp.
Op de 3e plaats eindigde Hogenkamp 2. Daar had misschien meer ingezeten, maar ze zakten halverwege het toernooi een beetje in elkaar. Tenslotte nog een bijzondere vermelding voor het 3e team van ’t Prisma. Het halve team was ziek, maar in plaats van niet mee te doen kozen de overgebleven 2 spelers toch deel te nemen aan alle rondes. Samen wisten ze toch nog twee partijen te winnen en 2 gelijk te spelen.

Hieronder diverse foto's van deze leuke middag.